Poziome przekopy sterowane

Technologia poziomego przekopu sterowanego składa się z trzech etapów: wiercenia pilotowego, rozwiercania gruntu, wciągania rurociągu. Kiedy stosujemy przekopy zwyczajne, przewierty poziome i przewierty sterowane? Rzecz jasna przy przekraczaniu przeszkód terenowych takich jak szosy, rurociągi, szyny kolejowe. Metoda gdy stosujemy przewiert sterowany jest dużo bardziej precyzyjna aniżeli przekopy pneumatyczne – kret, jednakże wymaga więcej miejsca na komorę startową.

Budowa drogi
Autor: thisisbossi
Źródło: http://www.flickr.com

Przewierty pod drogami sposobem horyzontalnych przewiertów sterowanych rozpoczęły się w latach 60. Technologię tą zastosowano do wkomponowania stalowego gazociągu pod rzeką Pajero w Kalifornii. Była to wówczas jeszcze metoda niesterowalna. Pierwszy przewiert sterowany w Polsce wykonano w 1991 r. Przeprowadzając sterowane przewierty horyzontalne wpierw wprowadzamy tak zwanego pilota, zatem zamkniętą od czoła względnie giętką rurę pod kątem 11-22 deg. Dzięki temu iż żerdzie są elastyczne, na planowanej głębokości zmieniamy kierunek drążenia na horyzontalny. Pilot jest od czoła skośnie obcięty, dzięki temu można nim sterować.

Czy myślisz o dokładniejszym poznaniu rozpatrywanego tu materiału? Jeśli tak, to zweryfikuj stronę (http://www.rkstyl.com.pl/artykul/rolety-oknoplast/6/3), która też niewątpliwie przykuje Twoją uwagę.

Żerdzie wiertnicze i pilot tworzą razem przewód wiertniczy. Zaraz za pilotem, natomiast przed pierwszą żerdzią jest tzw. sonda nadawcza, podająca współrzędne na pilota. Systemy sterowania, gdy wykonujemy przewiert sterowany są 2 – albo użytkuje radiowego, wówczas dysponujemy urządzeniem analogicznym, jak to przy przekopie sterowanym. Urządzeniem skanujemy podłoże. Kiedy natrafi się na sondę, dostajemy jej dokładne umieszczenie oraz głębokość. Przedsiębiorstwa jakie zajmują się tego typu robotami to często firmy budowlane jakie budują również domy Żory – więcej.

Ryzyko jakie się wiąże z nimi w trakcie, gdy wykonujemy przekopy sterowane to fakt, iż może przestać w pewnych okolicznościach działać, np. ze względu na zakłócenia pochodzące od kabli, pewnych typów geologii, zużycia się baterii czy braku możliwości wejścia na trasę przewiertu czy niebezpieczeństwa wkraczania na drogę przy ogromnym ruchu ulicznym.

Nie wystarcza Ci ten krótki tekst umieszczony w tym serwisie? Nie martw się i sprawdź więcej (https://pbokaszynski.pl/zbiorniki-technologiczne/) w tym miejscu, znajdziesz tam dodatkowe informacje.

Są także powszechnie znane komplikacje przy prowadzeniu przewiertów w miejskich warunkach w ciągu dnia i podobne przewierty robi się w nocy pomiędzy 12-tą w nocy a 5-tą o świcie, kiedy maleje lub wygasa nasilenie ruchu ulicznego.